Kompleksowe sprzątanie w sektorze publicznym: Przykład Wrocławskiej Policji
Dowiedz się o procesie zamówienia i realizacji umowy na usługi sprzątania w sektorze publicznym, z przykładami z Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu.
Dowiedz się o procesie zamówienia i realizacji umowy na usługi sprzątania w sektorze publicznym, z przykładami z Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu.
Sektor publiczny w Polsce, jako kluczowy element administracji, wymaga szczególnej dbałości o standardy i jakość świadczonych usług. W tym kontekście, usługi sprzątania odgrywają niebagatelną rolę, zarówno dla funkcjonowania instytucji, jak i dla wizerunku organów publicznych. W artykule tym szczegółowo omówimy proces zamówienia oraz realizacji umowy na kompleksowe sprzątanie, zaprezentowane na przykładzie Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu.
Usługi publiczne, takie jak sprzątanie, są niezbędne do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania instytucji. Odpowiednie utrzymanie czystości nie tylko wpływa na komfort pracowników i obywateli, ale także na postrzeganie instytucji jako całości. Dlatego ważne jest, aby zamawiający zadbali o wybór odpowiednich wykonawców, którzy dysponują doświadczeniem i odpowiednimi kwalifikacjami.
Wrocławska Komenda Wojewódzka Policji, jako zamawiający, posiada szereg formalnych danych, które są niezbędne w procesie przetargowym. Wśród nich znajdują się numery identyfikacyjne, adresy oraz dane kontaktowe, które powinny być jawne i dostępne dla potencjalnych wykonawców. Te informacje są kluczowe dla zachowania transparentności w postępowaniach przetargowych.
W przypadku kompleksowego sprzątania, jak w przypadku omawianej umowy, proces przetargowy musi być przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Ogłoszenie o zamówieniu należy publikować w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP), co zapewnia dostępność informacji dla wszystkich zainteresowanych wykonawców. W niniejszym przypadku ogłoszenie zostało opublikowane w BZP z numerem 2024/BZP 00513572.
Umowy na usługi sprzątania, takie jak ta zawarta przez Komendę Wojewódzką Policji, mają charakter klasyczny, co oznacza, że ich wartość mieści się w granicach od 130 000 zł, ale jest niższa od progów unijnych. Warto zaznaczyć, że usługa ta nie dotyczy projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, co może wpływać na zasady finansowania i rozliczeń.
Każdy wykonawca ubiegający się o realizację usług sprzątania musi spełniać określone wymagania. W przypadku Komendy Wojewódzkiej Policji, istotne były doświadczenie w realizacji podobnych umów oraz zdolności do zapewnienia odpowiedniego standardu usług. W dokumentacji przetargowej zawarte były również szczegółowe informacje dotyczące częstotliwości sprzątania oraz zakresu usług.
W ramach umowy dotyczącej kompleksowego sprzątania, która została zawarta dnia 17 sierpnia 2023 roku, przewidziano realizację na okres 12 miesięcy. Wykonawcą usług została firma PUH Cleanex Waldemar Rogoziński, która spełniła wszystkie wymagania przetargowe. Ważnym aspektem umowy była również kontrola zamawiającego nad jej realizacją, co zapewniało przestrzeganie wszystkich ustalonych warunków.
W ramach umowy, do sprzątania przewidziano określone lokalizacje z dokładnymi powierzchniami. Na przykład, KPP Polkowice w Gaworzycach zajmuje 62,20 m², a w Grębocicach 69,72 m². Informacje o lokalizacjach i powierzchniach mają kluczowe znaczenie dla wykonawcy, aby móc odpowiednio zaplanować działania i zasoby potrzebne do realizacji zamówienia.
Umowa przewiduje również szczegółowy katalog usług oraz sposób ich wykonania. Częstotliwość sprzątania każdej z lokalizacji została określona w załączniku do umowy, co umożliwia zamawiającemu kontrolowanie realizacji usług. Regularne sprzątanie jest niezbędne do utrzymania odpowiednich standardów higieny, co jest szczególnie istotne w instytucjach publicznych.
Wnioskując z doświadczeń Komendy Wojewódzkiej Policji, można zauważyć, że proces przetargowy na usługi sprzątania wymaga dużej staranności oraz przestrzegania przepisów. Transparentność procesu, odpowiednie wymagania dla wykonawców oraz skuteczna kontrola realizacji umowy to kluczowe elementy, które wpływają na jakość świadczonych usług. Umowy takie jak ta, są nie tylko obowiązkiem z punktu widzenia administracji, ale także inwestycją w jakość i bezpieczeństwo, co jest niezbędne w każdym sektorze publicznym.
Zobacz także:
Umowa na usługi utrzymania czystości w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim , Kompleksowe Usługi Sprzątania w Szkole Podstawowej nr 4 w Wągrowcu , Usługi sprzątania w Wodnych Ogrodach w Wejherowie - Ogłoszenie o zamówieniu , Szczegóły umowy o usługi sprzątania w Muzeum Etnograficznym w Warszawie , Ogłoszenie wyniku postępowania w Sądzie Rejonowym w Płońsku – usługi sprzątania , Kompleksowe Utrzymanie Czystości w Warszawie - Umowa i Realizacja , Usługi Utrzymania Czystości w Prokuraturze Okręgowej w Legnicy - Przetarg i Wymagania , Umowa na Utrzymanie Automatycznych Toalet w Opolu - Szczegóły i Znaczenie , Kompleksowe Usługi Sprzątania dla Szpitali – Przetarg w Ostrowcu Świętokrzyskim , Zamówienia publiczne w Grajewie: Usługi cateringowe dla uczniów Zespołu Szkół Specjalnych ,