Zamówienia publiczne usług sprzątania w Polsce: Przykład 6 WOG
Artykuł omawia proces zamówień publicznych w zakresie usług sprzątania, ze szczególnym uwzględnieniem 6 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Ustce.
Artykuł omawia proces zamówień publicznych w zakresie usług sprzątania, ze szczególnym uwzględnieniem 6 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Ustce.
W ostatnich latach rośnie znaczenie zamówień publicznych w Polsce, a szczególnie usług sprzątania. W artykule przyjrzymy się szczegółowo procesowi przetargowemu, który prowadzi do udzielenia zamówienia na usługi sprzątania w jednostkach sektora publicznego, z szczególnym uwzględnieniem przykładów, takich jak 6 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Ustce.
6 Wojskowy Oddział Gospodarczy znajdujący się w Lędowie, to jednostka sektora finansów publicznych, która odpowiedzialna jest za zarządzanie gospodarką wojskową. Adres siedziby to ul. 1N, Lędowo-Osiedle, 76-271, woj. pomorskie. Kontakt z jednostką możliwy jest poprzez e-mail: [email protected] oraz stronę internetową www.6wog.wp.mil.pl.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego podlega szczegółowym regulacjom prawnym. W przypadku 6 WOG, zamówienie dotyczyło klasycznych usług sprzątania. Kluczowe informacje o ogłoszeniu obejmują identyfikator postępowania, datę ogłoszenia oraz numer ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP). Warto zaznaczyć, że ogłoszenia te muszą spełniać określone wymogi formalne, co zapewnia przejrzystość i konkurencyjność rynku zamówień publicznych.
Usługa utrzymania porządku w kompleksach administrowanych przez 6 WOG dotyczyła sprzątania terenów zewnętrznych. Główny kod CPV dla tego rodzaju zamówienia to 90910000-9, co odnosi się do usług sprzątania. Realizacja tych usług jest kluczowa dla zachowania estetyki i porządku w przestrzeni publicznej.
W procesie przetargowym istotną rolę odgrywają wykonawcy. W przypadku omawianego zamówienia, umowę zawarto z firmą ECO-PLAN Spółka Akcyjna z siedzibą w Słupsku. Wartość umowy wyniosła 1564233,69 PLN, co podkreśla znaczenie usług sprzątania w kontekście budżetów publicznych.
Umowa została zawarta 17 stycznia 2023 roku na okres 12 miesięcy. Kluczowe dla oceny realizacji umowy są terminy oraz jakość wykonania. W przypadku 6 WOG, umowa została zrealizowana zgodnie z pierwotnie określonym terminem, co jest pozytywną informacją zarówno dla zamawiającego, jak i wykonawcy.
Podczas realizacji zamówienia, zamawiający ma obowiązek kontrolować przestrzeganie warunków umowy. W przypadku 6 WOG kontrolowano wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, co jest istotne w kontekście przepisów prawa pracy. Przestrzeganie tych wymogów jest kluczowe dla zapewnienia właściwych standardów zatrudnienia w sektorze publicznym.
Usługi sprzątania w instytucjach publicznych, takich jak 6 WOG, odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu porządku i estetyki. Proces przetargowy, regulacje prawne oraz kontrola wykonania umowy to podstawowe elementy, które wpływają na jakość świadczonych usług. Wartość umowy oraz jakość jej realizacji stanowią istotne aspekty dla wszystkich zainteresowanych stron, a transparentność procesu przetargowego sprzyja konkurencyjności na rynku usług publicznych.
Zobacz także:
Kompleksowe Usługi Transportowo-Porządkowe w Szczecinie – Przewodnik , Kompleksowe sprzątanie w szkołach - zamówienie publiczne w Dziadowej Kłodzie , Sąd Rejonowy w Sanoku - Szczegóły umowy na sprzątanie wnętrz , Zarządzanie usługami sprzątania w budynkach publicznych - praktyczny przewodnik , Usługi Sprzątania w Prokuraturze Okręgowej: Kluczowe Informacje i Wykonawca , Przetarg na kompleksowe utrzymanie czystości w Sądzie Rejonowym w Gryficach , Usługi sprzątania na Stadionie Miejskim w Płocku - ogłoszenie o wyniku postępowania , Usługa Sprzątania w Sanockim Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej , Zamówienie na Utrzymanie Czystości w Biurach KOWR: Szczegóły i Informacje , Zamówienie publiczne na usługę sprzątania w Sądzie Rejonowym w Radomsku ,