Usługi sprzątania DORD: Umowa i jej realizacja
Artykuł omawia umowę o świadczenie usług sprzątania w siedzibie DORD, zawierając istotne informacje dotyczące zamawiającego, wykonanego zakresu usług oraz przebiegu realizacji umowy.
Artykuł omawia umowę o świadczenie usług sprzątania w siedzibie DORD, zawierając istotne informacje dotyczące zamawiającego, wykonanego zakresu usług oraz przebiegu realizacji umowy.
W dobie rosnącej konkurencji na rynku usług sprzątania, istotne jest, aby zamawiający i wykonawcy dokładnie rozumieli warunki umowy. Niniejszy artykuł przybliża najważniejsze informacje dotyczące umowy o świadczenie usług sprzątania i utrzymania czystości w siedzibie Dolnośląskiego Ośrodka Ruchu Drogowego (DORD). Przyjrzymy się zamawiającemu, charakterystyce umowy oraz jej realizacji.
Dolnośląski Ośrodek Ruchu Drogowego, z siedzibą w Wrocławiu, jest jednostką publiczną, której celem jest dbanie o bezpieczeństwo na drogach. Jako instytucja sektora finansów publicznych, DORD spełnia szereg wymogów dotyczących przejrzystości i odpowiedzialności w zarządzaniu publicznymi funduszami.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane 6 sierpnia 2024 roku, a jego identyfikator to ocds-148610-e293c782-851f-11ee-9aa3-96d3b4440790. Wartość zamówienia wynosiła od 130 000 zł, co kwalifikuje je jako zamówienie klasyczne, jednak niższe niż progi unijne.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług sprzątania oraz utrzymania czystości w budynku DORD przy ulicy Łagiewnickiej 12 we Wrocławiu. Powierzchnia, która wymaga sprzątania, wynosi 2020,71 m². Wykonawca zobowiązany jest do używania własnych środków czystości, materiałów oraz wyposażenia.
Wykonawcą umowy została Spółka Inwestycji Górniczych sp. z o.o., z siedzibą w Gliwicach. Umowa została zawarta 28 grudnia 2023 roku, a jej realizacja trwa od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku.
Wartość całkowita umowy wynosi 191872,92 PLN, z czego do momentu realizacji umowy wypłacono 92364,54 PLN. Umowa została zawarta zgodnie z przepisami prawa, co pomogło w zapewnieniu przejrzystości całego procesu.
Pomimo, że umowa nie została zakończona w pierwotnie określonym terminie, to jednak wykonanie usługi oceniono pozytywnie. Kontrola wymagań z umowy, takich jak zatrudnienie na podstawie odpowiednich przepisów, była przeprowadzana regularnie, co zapewniło zgodność z obowiązującymi normami.
Umowa o udzielenie zamówienia została rozwiązana za porozumieniem stron, co jest często spotykaną praktyką w przypadku, gdy obie strony uznają, że dalsza kontynuacja współpracy nie jest możliwa lub korzystna.
Usługi sprzątania w instytucjach publicznych, takich jak DORD, odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu właściwego wizerunku oraz bezpieczeństwa dla pracowników i interesantów. Przestrzeganie zasad przejrzystości i odpowiedzialności przy udzielaniu zamówień publicznych wzmacnia zaufanie społeczne oraz poprawia efektywność działania jednostek publicznych. Współpraca z profesjonalnymi firmami sprzątającymi jest zatem nie tylko koniecznością, ale i inwestycją w jakość usług świadczonych przez administrację publiczną.
Zobacz także:
Analiza postępowania przetargowego na usługi czystości dla SRK S.A. , Zamówienie publiczne na usługi sprzątania w Sądzie Okręgowym w Bielsku-Białej , Usługi Sprzątania w Administracji Publicznej: Przypadek Starostwa Powiatowego w Oławie , Zawarta Umowa na Usługi Utrzymania Łaźni w Polskiej Grupie Górniczej S.A. , Szczegóły Umowy na Usługi Utrzymania Porządku przez 6 WOG , Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy na usługi sprzątania w Kępicach , Usługi Sprzątania w Prokuraturze Okręgowej w Bydgoszczy - Szczegóły Umowy i Realizacji , Wyniki postępowania na sprzątanie Pływalni Miejskiej w Wolsztynie - szczegóły i analiza , Jak skutecznie przygotować ofertę na zamówienie publiczne? , Usługi sprzątania w Lublinie - Ogłoszenie o wykonaniu umowy ,